View Single Post
Argh. Har hatt cirka 30 turer på fire faste spotter og gått å ventet på at det skal bloome, men neida. I går kom minusgrader og snø og jeg gikk rundt på den beste spotten i fire fem timer med ca 100 i resultat? Får litt lyst å si FAEN, men skal la være. Så mye arbeid og ca. 350 - 400 sopp totalt. Så derfor et par spørsmål til de som føler de har kompetanse nok til å svare:

1. Den ene spotten fant jeg 1500 på i fjor. Det var 2 dager etter første frostnatt, og etter fem dager med relativt mye nedbør. I år har jeg funnet 3 sopp på samme spott. How come, har noen andre kommet meg i forkjøpet eller er det slik at soppen sjelden spawner nøyakyig samme plass to år på rad.

2. I fjor fant jeg mine største funn etter første frostnatt, i år er de fleste plassene dekket av snø etter første frostnatt, har det noe for seg å lete her dersom snøen tiner eller har mycelet gått i dvale etter denne frosten?

3. Sist og ikke minst, hvis du skulle summere dine kompetanse utfra 3 kriterier, når og hvor finner du mest? Kriterie 1: Temperatur, Kriterie 2: Nedbør, Kriterie 3: Lokasjon (Samme eller ny)

Takker for alle svar; ser det er gjort store funn i Norges land helt siden August, men jeg er altså superskuffet og redd for at sesongen nå definitivt er over

Kind Regads;
DryMentalTaste