View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Okay. Min utheving. Jeg facineres når jeg tenker på at du mest sannsynlig er alvorlig. Har du innsikten i hva som skjer i Syria? Hvorfor er nervegassangrep av staten, religionsslaktere og andre opprørsgrupper som skaper kaos - noe som helst bedre enn å bli forfulgt dersom man er homofil (og atpåtil av sine egne flyktninger)? Og ja, selvsagt er de lykkejegere! Et annet ord er kanskje kriseunnlatere. De leter etter noe som er bedre, og det skal faktisk ikke så veldig mye til. Og dersom det er imigranter - det er vel ressurser i dem?
Vis hele sitatet...
Det du skriver her har egentlig ingenting med det jeg skriver å gjøre. Jeg anbefaler deg å lese alt jeg skriver for du svumler opp med moralistisk harme.

Selvsagt flykter folk fra krig. Men de flykter til nærområdene. Og da er det også reelle flyktninger. Det jeg snakker om er de som drar videre fordi de ønsker høyere levestandard. De er ikke lenger reelle flyktninger fordi de har flyktet fra krigshandlingene. De som eventuelt fortsatt har reelt behov for beskyttelse er de som f.eks. blir forfulgt og trakassert av andre flyktninger. Det vil si homofile som et eksempel. Jeg kommer ikke på så veldig mange andre.

Og det er ikke noe galt i å være lykkejeger. Alle er det. Men det betyr ikke at vi skal la alle komme til Norge. At noen er på jakt etter noe betyr ikke at vi må gi det til dem.

Vi må bruke ressursene der flyktningene er i utgangspunktet, ikke ved å hente dem hit. Som jeg skrev:

"For hver migrant vi tar inn hit kunne vi ha hjulpet titalls eller hundretalls flyktninger i nærområdene, der de ressurssvake fortsatt befinner seg fordi de ikke har muligheten til å migrere videre. Å argumentere for å slippe migranter inn til Norge er altså å argumentere å bruke store ressurser på de som er mest ressurssterke fra før, og da de ressurssvake som er igjen i nærområdene råtne."

Sitat av reklame Vis innlegg
Hva vet du om hvilke verdier man finner hos muslimer?
Vis hele sitatet...
Det er blant annet foretatt spørreundersøkelser. Religionen i seg selv legger også sterke føringer, og har ikke gjennomgått reformasjon som kristendommen har. Og selv etter reformasjonen henger grad av religiøs sammen med fiendtlighet mot f.eks. homofile. Men kristne har andre verdier i tillegg, som er gode.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
https://www.regjeringen.no/no/dokume...-mv/id2526572/

Sakte men sikkert blir asylpolitikken mer og mer drakonisk.
For å bare nevne noe av det som ligger i denne, NAKENSJEKK av BARN.
HVORFOR? Skal vi fornedrige dem? Er vi redd for at de skal smugle dop? Er vi redd for bomber?

Denne sammenligningen med brun politikk blir jo bare mer og mer relevant. ÆSJ.
Vis hele sitatet...
Kan du sitere de relevante delene du snakker om her?
Sist endret av hemmeligegreier; 14. januar 2017 kl. 23:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.