View Single Post
Trådstarter
31
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Støtter også Amsterdam. Utrolig enkelt å bli kjent med folk, alle er veldig hyggelige og føler at nordmenn og de fra Nederland kommer veldig godt overens. er også mange museer, parker som er fint å se mens man er der.

For å gi deg ett annet alternativ anbefaler jeg London, der er det også veldig greit å være alene. Etter min erfaring er det vanskelig og ikke bli kjent med folk, helt ville tilstander på utestedene og alle er veldig hyggelig. Mye å gjøre der på dagtid er det også, London Eye, London Dungeon, Madame Toussade, Big Ben, Tower bridge, London bridge, hyde park, shopping på oxford street, mange spisesteder over alt og ikke minst picadilly.
Vis hele sitatet...
Fantastisk. Tusen takk for svar!

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Du er en av mange turister som kommer og drar de fleste steder du drar.

Om du vil at folk skal være nysgjerrig på deg må du dra mye lenger bort enn Europa. Innen distanse for helgeturer er vel Russland, Ukraina (utenom Kiev) og Romania de beste stedene å finne folk som prater engelsk og er litt nysgjerrig på hvorfor du er der. Har ikke fått sjekket ut hvite-Russland enda (som er visum-fritt for korte besøk nå), men mistenker engelsk blir et for stort problem der.
Vis hele sitatet...
Du har helt klart et poeng. Men nysgjerrigheten var ikke helt det jeg tenkte på, men den generelle evnen til å ta initiativ i/på byen, at det ikke kun er snakk om at den ene parten må bære på initiativstempelet, om du skjønner hva jeg mener. Godt mulig jeg sitter med en litt fastbrent tanke om dette da jeg ikke har reist på en stund, og folk her i landet generelt er lite initiativrike, hvert fall blant det motsatte kjønn.


Kan forøvrig tilføye at valget falt for Amsterdam, og at flybilletter er bestilt. Hva som blir å foretrekke av overnattingsfasiliteter, gjenstår å se.

Selv om cannabis ikke var noe av årsaken til at valget falt for Amsterdam, ble jeg likevel nysgjerrig og lurer nesten på om jeg skal gi byen en sjanse til å introdusere meg for rusmiddel for første gang. Dette i en konsekvens om en del norske anbefalinger, blant annet fra en del tråder fra dette forumet, om at man absolutt burde stikke innom en coffeeshop, selv om man har vært borti rusmiddel før eller ei.