View Single Post
Lvl 5 Taskenspiller
159
Sitat av reklame Vis innlegg
Vi snakker om generalisering. Ja, det er en del assosiasjoner man kan kjenne igjen ved de som støtter NOAS. F.eks er de opptatt av rettssikkerheten til flyktninger. Man kan godt generalisere alle som støtter NOAS med dette.

På samme måte kan vi assosiere Listhaugtilhengere med noe felles. Merk, jeg legger i begrepet "generalisering" - ikke utelukket alle, men "generelt"(som ordets betydning). Her våger jeg meg frem med assosiasjoner som fremmedfrykt, innvandrer fiendtlig, likesinnet til konkrete fakta, dårlig retorikk, for p nevne noen. Dette er egenskaper man generelt kan ilegge Listhaugtilhengere. Frie me, versegod!
Vis hele sitatet...
Vil ikke disse assosiasjonene du nevner være subjektive?
Det høres ut som du mener det er greit å generalisere NOAS sine supportere med positive merkelapper; "de er opptatt av rettssikkerhet for flyktninger"
Mens Listhaug sine supportere kan generaliseres med bl.a "fremmedfrykt og dårlig retorikk"
Altså: grupper du liker kan generaliseres med positive ordelag,
grupper du misliker kan generaliseres med negative bemerkelser.
Er ikke dette akkurat samme logikk f.eks SIAN bruker for å beskrive muslimer?
Og hva er det isåfallsom som gjør at dine assosiasjoner er mer korrekt enn SIAN sine?

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ja, det bor mange egosentriske rasshøl her i landet som vil holde på ressursene de ble født inn i.
Vis hele sitatet...
Hmmm... er de som syntes Listhaug gjorde en god jobb som Landbruksminister også egoistiske rasshøl, eller gjelder dette kun de som synes hun gjør en god jobb nå?
(Som ifølge innlegget litt høyere opp er over halvparten av befolkningen)
Sist endret av Dialogisk; 28. november 2016 kl. 14:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.