View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Fælt til kverulanter folk er på dette stedet.



Jeg er egoistisk nok til å si at mine behov har forrang fremfor andres. Innen visse grenser, selvsagt, men jeg har en forpliktelse i å ta vare på meg selv.
Vis hele sitatet...
Meg bekjent er det dette han har skrevet om introversjon, men har ikke lest alle bøkene hans.

‘The reflective nature of the introvert causes him always to think and consider before acting. This naturally makes him slow to act. His shyness and distrust of things induce hesitation, and so he always has difficulty in adapting to the external world.’

‘The introvert does possess an extraverted attitude, but it is unconscious, because his conscious gaze is always turned to the subject.’
Vis hele sitatet...
— Two Essays on Analytical Psychology


Forøvrig er dette forfatteren bak kilden din
Garima Roy, as a sentient being, loves to explore the world with her mind, heart, and soul. Joy is her natural state. You can get in touch with her on
Vis hele sitatet...
Videre kan du spare deg for å anklage folk for å være kverulanter når du skriver på et diskusjonsforum. Poenget er at ditt argument for at du som "introvert" har et unikt behov for ro og stillhet som ikke andre har er tåpelig, og kan sammenlignes med Marta Louise sin "høysensitivitet".