View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvis målet ditt er å avskaffe prostitusjon myoxephalus så er dette meget idealistisk og svært usannsynlig.
Vis hele sitatet...
Like usannsynlig som å avskaffe f eks vold og tyveri. Det hindrer oss ikke oss å prøve å redusere omfanget.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Ja ok, hva sier jentene da?
Vis hele sitatet...
De tilfellene jeg har sett har stort sett vært en cocktail med sårbarhetsfaktorer og det er ikke alltid godt å si hva som har ført til hva. Rus har vært en faktor i alle tilfellene jeg kan komme på. Som linken til Bearass påpeker så endres gjerne omstendighetene etterhvert, så grunnen til at man begynner er kanskje ikke lik grunnen til at man fortsetter. Det som i alle fall går igjen er at kvinner (de jeg har møtt har vært kvinner) som har en historie med utnytting og misbruk er veldig sårbare for å havne i nye utnyttingssituasjoner, også i form av frivillige forhold. Det har overrasket meg hvor sterk denne tendensen er. Jeg er ikke psykolog, men det må jo være en eller annen selvbildegreie.

Dette er ikke statistisk generaliserbart på noen som helst måte, men hvis jeg skal dra noen lærdom av det så er det at dette spørsmålet er ekstremt mye mer komplisert enn frivillig vs ufrivillig.
Sist endret av *pi; 27. april 2019 kl. 16:04.