View Single Post
Husk nå at Diazepamen er en luring. Det kan gå en lten uke med det du tror er relativt stort behag før det setter inn for fullt. Diazepam er et merkelig stoff. Jeg ble nettopp satt på et regime fra fastlegen etter å i 3-4 mnd brukt mellom 60 og 100mg daglig. Droppet ned til 5mgx3 var en smule ubehagelig, men har i det store og hele gått fint. Det er tiden etter seponering helvete setter inn. Ikke for å skremme deg, men en mnd, maks to på hvilket som helst av disse stoffene gir deg en fysisk avhengighet. Du skal ha en utenomjordisk viljestyrke om du faktisk klarer å gå på jobb uten nevnte medisiner i kroppen din. Sist jeg gikk av 15mg Diazepam på (innlåst, just in case) tok det en drøy mnd. før angsnivået var på et nivå der jeg kunne drikke kaffe fra en kopp uten å søle ut halve koppen grunnet skjelvinger.

Benzoabstinenser daler som ofest av over seks mnd, og har du flaks har du 6-24mnd med postakutt abstinenssyndrom foran deg etter det. Benzo er en skikkelig jævel. Leste en plass at 10% av befolkningen har høyere terskel for å bli avhhengig av benzo, men det virker dessvrre ikke som om du er en v dem. Opiatene kan du bråslutte på da det ikke er farlig, bare kjennes farlig ut. Benzo skal alltid trappes ned, spesielt etter absurde doser over tid.

Det positive her er jo at du bare har brukt dem over noen måneder. Derfor trenger ikke tiden i abstinens heller bli så langvarig. Men at det vil ta lengre tid enn 14 dager kan jeg garantere deg.

Snakk med fastlegen og en arbeidsgiver som forhåpentligvis er kul nok til å skjønne problemet. Legg deg inn på avrusing. Vær klar over at offentlig avrusing automatisk sender melding til fylkeslegen ang. førerkort og eventuelle barn. Maskinførerbeviset mitt har de aldri sagt noe på. I verste fall må du pisse i seks måneder etter første negative urinprrøve for å få tilbake lappen for bil. Er du i LAR på må du pisse rent i et år.

Ønsker deg virkelig lykke til. Jeg har vært gjennom rimelig heavy abstinenser på morfin og fentanyl, men det er et par uker så begynner det å komme seg. Benzo derimot må du virkelig ha e stålvilje for å komme deg gjnnom da de er så fordømt langvarige. Igjen, du er heldig stilt iom. den relativt korte tiden du har brukt dem, men å sitte i en 15 tonns gravemaskin mens du skjelver som en gammel danker er ikke akkurat iddeelt. Hvis du i det hele tatt tør å dukke opp da. Forbred deg på hardcore angst og depresjoner, men ha alltid i bakhuet at det går over. Det tar bare tid. Spis godt og næringsfull mat, tren litt/gå lange turer og prøv å okkuper hodet med mest mulig positivt. Og for guds skyld kvitt deg med alt av smågodt.