View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av simchris Vis innlegg
Jeg er rimelig overrasket over at samtlige her bare har akseptert at de ikke lenger kan røyke, og at det "bare er noe som skjer". Jeg er personlig overbevist om at man i de fleste tilfeller kan identifisere årsaken til at man får noia når man er fjern. Når man røyker så tenker man "dypere", sinnstilstanden er forandret, noe som kan by på utfordringer om man ikke er på en bra plass mentalt. Man blir også mer observant, så om kroppen er i ubalanse så kan de negative sensasjonene kaste deg inn i en negativ spiral.

Jeg har personlig vært i denne gropen et par ganger selv. Den første gangen så var det i en periode hvor jeg hadde mye hjertebank og diffuse smerter i kroppen, det som skjedde var at når jeg røyket så ble disse sensasjonene kraftig forsterket, og jeg klarte ikke å gi slipp på følelsen av uro i kroppen. I disse tilfellene så kan man lære seg å ha det chill allikevel, men det krever utrolig mye mental jobbing med deg selv. For min del så var løsningen å endre kosthold.

Den andre gangen så var det mentalt. Jeg hadde en periode hvor jeg følte at jeg mistet kontroll over sinnet når jeg røyket. Jeg klarte ikke å slå av hodet, og klarte ikke å la være å tenke negative tanker, og det faktum at jeg mistet kontroll mentalt gjorde at jeg noiet meg selv ut. Løsningen for meg var å finne ut hva disse negative tankene hadde til felles, og samtlige kunne spores tilbake til frykt for døden. Jeg slo meg etterhvert til ro med en åpenbar og logisk konklusjon, som er at man ikke har noen grunn til å frykte noe man ikke vet konsekvensene av. Selv om jeg jobbet meg igjennom dette ved å reflektere meg frem til en konklusjon jeg kunne lene meg på, så tror jeg en enklere måte å deale med disse situasjonene på er å lære seg å meditere (å få kontroll på hva du vil tenke på).

Alt jeg skriver her har mest sannsynlig liten nytteverdi for andre, fordi alle stegene som må til for å komme til disse konklusjonene krever at man jobber med seg selv. Det finnes utallige potensielle årsaker til at du har begynt å få noia når du røyker, men poenget er at det er mulig å fikse det om man går inn for det og jobber med seg selv.
Vis hele sitatet...

Deg om det. Det du snakker om er noe helt annet.

Fortsetter man å prøve å røyke når man får angst og psykosesymptomer er sjansen stor for å ende opp med kronisk angst og psykosesymptomer/paranoia. Man bør lytte til hjernen når den sier fra om at den ikke tåler det lenger, eller kan man ødelegge huet sitt for godt.

Hvorfor tror du låtskrivern til "Noia" ikke rører hasj mer?