View Single Post
Sitat av omba Vis innlegg
Gratis metadon, om det ikke alrede er det, men heroin er jeg imot, tenk hvor mye ubuffa/sterk heroin som kommmer i omløp?
Er ikke sikkert de trenger så mye som de får, og da blir restene solgt til andre.
Tenk på unge som skal prøve heroin for 2-5 gangen, istede for å tenke: Jeg kommmer til å havne på gata vist jeg forsetter, tenker de heller: Staten tar jo vare på meg, da får jeg jo gratis rus.
Kanskje de fereste unge i rusmiljøer tenker det, men det blir nok noen vist det blir legalisert.

Kanskje en løsning er å gi de tungeste rusmisbrukerene heroin, men da skal en sykepleier skyte det, og ikke at de skal ta det med deg. Ganskje det vil virke, jeg vet ikke.
Vis hele sitatet...
Det er jo nettopp det det er snakk om, at heroinen skal gies til brukerne på slike sprøyterom som allerede finnes i de største byene i Norge. Ingen skal få ta med seg noe som helst og da er hele argumentet ditt verdiløst. Når det kommer til unge som driver med heroin for gøy regner jeg med at de færreste faktisk tenker "jeg kommer til å havne på gata hvis jeg fortsetter" og derfor tror jeg særdeles få kommer til å se en mulighet for påspandert heroin når de blir fucked nok. Det blir for dumt.

Faktabasert og nyansert opplysning om heroin og andre stoffer er blant det jeg tror vil få ned nyrekrutteringen. Til helvete med skremselpropaganda og nulltoleranse.

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Altså, heroin i rein form som staten vil gi ut er like farlig som tannkremen du bruker vær kveld.
Vis hele sitatet...
For en sammenligning...

Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Om det blir gitt ut gratis heroin vil heroin dealerne slutte og selge heroin og ingen vil få tak i det lenger
Vis hele sitatet...
Dette blir for enkelt, klart det vil finnes heroin på gata, poenget er å prøve å begrense det.