View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ja i en ideal verden er jeg helt enig. Å spionere på den man elsker er lavmål og en krysser unektelig en grense. Samtidig så er det skrekkelig vondt å gå rundt med en misstanke om at den man elsker driver et dobbelspill og farer meg løgn og utroskap. I det lengste forsøker man å rasjonalisere og å bortforklare - for det må jo og er helt sikkert legitime grunner til endring i oppførsel og stadige løgner?

Jeg kan kun svare for min egen del. Jeg satt opp keyloggeren til å trigge på spesifikke ord, og dersom disse ordene ble skrevet så startet loggingen. Jeg hadde store mengder loggfiler men leste ikke alt side opp og side ned. Jeg leste det jeg trengte for å få avkreftet eller bekreftet utroskap.

Det er litt rart egentlig hvordan den som snoker blir den store stygge ulven. Spesielt om en ser det i konteksten rundt utroskap og løgner.

Jeg forsøkte å styre samtaler inn på evt. problemer i forholdet, jeg forsøkte gjentatte ganger å gi henne sjansen til å være ærlig. Ble møtt med dårlige bortforklaringer, løgner som jeg skjønte var løgner og jeg følte til sist at jeg måtte ha et svar. Et svar hun ikke var villig til å gi meg.

Hvor langt hadde ting gått om jeg ikke hadde spionert? Ville vi rukket å stifte felles gjeld? Kanskje fått barn sammen? Sannheten ville nok kommet opp og frem før eller siden, og for meg var det bedre og mer ukomplisert at sannheten kom frem grunnet spionasje på gitte tidspunkt før vi rakk å bli en familie.
Vis hele sitatet...
Om om du får avkreftet utroskoapet, hva da? er jo tydelig at man er i en situasjon hvor man ikke stoler på partneren sin om man må ty til spionering på denne måten. Jeg vil si at, det riktige er da å bare avslutte forholdet uansett om utroskapet fant sted eller ikke. Tilliten man trenger om man skal gå så langt som å stifte gjeld sammen, eventuelt få barn sammen er tydeligvis ikke tilstede.

Du ville kanskje fått det avkreftet da, men det ville bare vært spørsmål om tid før man ville begynt å tvilt igjen. Og på et eller annet tidspunkt kan det være partneren din da finner ut at du har spionert - og det er et tillitsbrudd som vil skape store problemer.