View Single Post
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Om du skulle finne ut at hun er utro mot deg, er det svært lite du kan gjøre med informasjonen du får som gir et positivt utslag.
Vis hele sitatet...
Nå sier jeg ikke at TS bør gjøre det, jeg argumenterer bare mot påstanden din.

Klart det er mye man kan gjøre med de, så lenge man har riktige kunnskaper. Det er to mulige utfall av slik snoking:
  • Du finner ut at hun er utro.
  • Du finner ut at hun ikke er utro.

Hvis første alternativet stemmer, så kan man slå opp med henne, eller man kan bruke social engineering til å manipulere hennes, slik at hun slutter med det og ikke vil gjøre det i fremtiden.

Hvis andre alternativet stemmer, så kan man slappe av å leve videre.

Poenget mitt er bare at vi lever i informasjons alderen, der informasjon er makt. Og man skal aldri undervudere social engineering og dens kraft. Er det moralsk riktig og snoke på hennes facebook konto? Nei. Er det moralsk riktig og manipulere henne? Ja, alle gjør det hele tiden, forskjellen er bare at de fleste gjør det ubevist, mens de som behersker kunnskapen gjør det bevist.


Sitat av Fuglern Vis innlegg
Du kan konfrontere henne med funnet ditt, men hun blir neppe glad når hun finner ut at du har snoket på henne.
Vis hele sitatet...
Hvem har snakket om å konfrontere henne? Det er det dummeste man kan gjøre, det ødelegger all tillitt og skaper en mental kamp mellom dere.

Jeg antar utfra TS sin post at han verken har kunnskaper om datahacking eller social engineering, så mitt forslag er å spørre henne neste gang hun sitter med mobilen å skriver hva hun gjør. Ikke bry deg så veldig om hva hun svarer, observer heller responstiden hennes, nøler hun? Se etter mikrouttrykk (50-70ms) i ansiktet, har hun ryktninger? Svelger hun? Hør på tonehøyde og hastighet, har hun høyere eller lavere tone enn når hun snakker til vanlig rolig? Snakker hun fortere enn til vanlig? Hvor ser hun? Ser hun til sin venstre side en kort stund, kan det tyde på at hun lyger, ser hun til sin høyre side en kort stund så forteller hun nok sannheten. Holder hun blikkontakten mellom dere lengere enn vanlig kan det også være et tegn på løgn, da hun ser etter om du tror på løgnen hennes.

Men dette er også avhengig av hvordan du spør, vær rolig, snakk med normal hastighet, normal tonehøyde, smil. Anbefaler deg å gå på badet før du spør henne, ta noen dype åndedrag prøv å slapp av. Og fokuser på det du skal observere.

Men det skal påpekes at dette er ikke fasiten til å finne ut om hun er utro, hun kan lyge av andre grunner. Kanskje hun driver å planlegger i hemmelighet en overraskelsefest til deg i lag med noen venninner.