View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere som har sluttet/trappet veldig ned med rus, hvordan gjorde dere det? Hvordan fighta dere urgen liksom?

Jeg er ikke fysisk avhengig av noe, men jeg craver alltid rus enten det er alkohol, kokain eller xanax. Jeg GREIER å gå flere uker uten men det er alltid en stemme i hodet som minner meg på hvor godt det hadde vært med noen øl eller striper. Det er så ufatellig slitsomt og demotiverende
Vis hele sitatet...
Det er helt klart slitsomt og demotiverende.

Jeg er svært lei av å alltid være rusa. Holdt meg "clean" lenge nå. Med "clean" mener jeg at jeg tar speed på morgenen en gang i blant. Aldri våken over 24t.
Kanskje et par glass vin en kveld i uka.

Skal man bli 100% nykter etter langvarig bruk, blir du bare avhengig av å avstå rusavhengigheten.
Jeg tror ikke det er bra i lengden, og at man har godt av å slippe seg fri en gang i blant. Om ikke ender du opp som en rusmotstander, hvor all energi går på å motstå lystene. De må helt klart reguleres, men totalt avhold tror jeg ikke er holdbart over tid.
Tenker heller man kan klappe seg selv på skuldra etter en minisprekk, og tenke "godt gjort. Jeg avsluttet innen rimelig tid, og ingenting gikk over styr".
Men hva vet vel jeg?

Nå går jeg fast på diazepam fra lege, da jeg har brukt store mengder benzo hele livet, og tør rett og slett ikke slutte igjen.