View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Vi var i alle fall to med den ordlyden, da med utgangspunkt i beskrivelsen presentert i førsteposten
Vis hele sitatet...
Vil være tydelig på at jeg ikke prøvde rette kritikk mot noen, heller ikke deg
Synes tvert i mot du er en av brukerne som bidrar med mest fornuft her inne og så og si alltid imponerende argumentasjon. Ikke minst en evne til å formidle alle dine interessante synspunkter veldig godt.

Mente du med at det "per definisjon er voldtekt" at det faktisk, juridisk regnes som voldtekt om man har samleie med en ruspåvirket person dersom man er edru? Jeg lurer veldig.

Men entropi, er du enig eller uenig i det jeg skrev angående at innledningsfasene man går gjennom før et ganske typisk samleie mellom to personer ofte er preget av mange sjanser til å kommunisere et ønske om å fortsette ELLER et eventuelt ønske om å trekke seg og deeskalere?

Man skriver ikke under på en samtykkekontrakt i forkant for så å bare kjøre rett på uavhengig av om noen ombestemmer seg.
Normalt skjer sex halvveis spontant som i TS sitt tilfelle og så kommuniserer man med både språk og handlinger sine intensjoner og ønsker underveis som ting utvikler seg.

Det er hvertfall det som er normalt for meg, og det har funket utrolig greit med så og si alle partnere jeg har hatt

Jeg er samtidig uheldigvis klar over at mange kvinner dessverre vil oppleve en eller flere ganger ila. livet sitt å befinne seg i situasjoner hvor de føler seg presset til å ha sex og er redde for å uttrykke deres genuine ønske om å trekke seg fra situasjonen og la vær å ha samleie.
Har flere venninner som har snakket om dette som om det er skremmende vanlig i for eksempel situasjoner på byen/på vei hjem med en fyr fra byen, oftest da påvirket av alkohol.

Det burde ikke være noen skam forbundet med eller grunn til å frykte det å trekke et tidligere gitt samtykke, og det er trist at kvinner opplever dette.
De aller fleste fyrer ville forhåpentligvis og trolig tatt det forholdsvis greit, men nok med en dæsj skuffelse.

Samtykkedebatten er en komplisert en med veldig mange forskjellige synspunkter

Sitat av drunkandhidonor Vis innlegg
Synes du skal ta dette på alvor jeg da, kansje er dette den rette for deg. Dumt å la ødelegge dette for dere begge bare fordi du er redd for at forelskelsen skal gi seg om en uke. Virker jo som dere her litt til felles i det minste
Vis hele sitatet...
Word, hvis begge er keene på å utforske et forhold som er mer enn platonisk hadde jo det vært kjempegøy.
Kanskje syren var det lille krydret som skulle til for at dere kunne innse det
Sist endret av krystallkongen; 10. mai 2022 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.