View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Trådstarter skriver at rus er ikke et problem, og i følge det h*n skriver er det korrekt. Det er nærmest ingen som er uenig med deg ang kjøring/det å ha barn samtidig som man sliter med rusmisbruk, problemet er at leger, psykologer og barnevern ser på ALL bruk av ulovlige rusmidler, uansett frekvens og mengde, som et problem som skal taes tak i. Det er overhodet ikke korrekt. Har du fått deg en unge og oppdaget at du har en moralhest i stallen?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært med barn når jeg har vært ruset så den holdningen er ikke ny.

Nå har jeg brukt sterkere ting.

Har selv reist hjemmefra de gangen jeg sprakk og ble nykter før dama fødte så føler jeg er innenfor der.

Angående bilkjøring er jeg overhodet ikke hellig. Holdt på å skrive det her, men tenkte det var too much info så lot være

Men bil kjører jeg ALTID når keg er rusa om jeg har bil.

Jeg må ofte tilbake til Oslo for å hente stoff og da er tryggere iforhold til politi og tid med bil for min del.

Det er helt på trynet, men jeg ble heldigvos tatt og har sonet for det. Har også mistet lappen på livstid.

Jeg er ikke et prakt eksemplar, men jeg hsr en holdning i dag om hvor farlig det er opplevelser jeg selv har hatt.

Jeg mener man bær unngå å ha noe som helst rusmiddel i systemet så lenge man har ansvaret for et barn.

Er man på guttetur en uke og den rate uka bruker Kokain og kommer hjem rein til ungene så greit nok. Jeg er ikke så firkanta.


Om TS ikke har problem med stoff burde man kunne snakke om det. Ingen psykologer har sladrer på meg.

KUN når det gjelder barn skal de fortelle det videre.

Jeg tenker sånt at alt.man gjør man må lyve om er påbegynnelsen av et nytt problem.


Dette ble veldig off topic.

Jeg tror svaret jeg ønsker å gi TS er.

Viss det viktigste i livet ditt er å få riktig hjelp av psykologen så vær 100% ærlig.

Antakeligvis sladrer han ikke om du ressonnerer godt rundt bruken.

Er lappen din viktigere er psykisk helse så unnlate den biten.

Du vet sannsynligvis ikke selv hvor alvorlig ditt rusbruk er for deg. Det kan hende det er problemfritt og det kan være symptomer på andre ting. En psykolog kan hjelpe deg med den biten.

For min del har det stort sett vært greit å være ærlig.

Du kan spørre angående taushetsplikt osv og høre hva du kan snakke om


Jeg pleier altid å snakke med alle helsearbeidere om taushetsplikten dems før jeg åpner meg opp om ting for å sjekke temperaturen litt og høre holdningene dems.


Lylle til.

Psykolog har hjulpet meg en god del #nofilter