View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Har du ett eneste verifisert tilfelle av at noen har mistet lappen og/eller barna sine fordi de tar et glass vin til maten?

Hvis helsepersonell er bekymret for rusbruken din så er det ikke sikkert at du selv er den beste til å vurdere om de har et poeng.


Vel, min psykolog virker helt A4, og siste personen jeg kan tenke meg driver med psykedelika. Og det er nå, ikke 3-4 år siden. Så jeg vet ikke om det er så svarthvitt som det virker her. Kanskje historiene om at lappen og ungene ryker over bagateller er litt ensidig fortalt? Det er jo ikke akkurat som om barnevernet kan argumentere åpent tilbake, og folk har ikke alltid verdens beste selvinnsikt når det kommer til hverken rusproblemer eller foreldreegenskaper.
Vis hele sitatet...
På generell basis burde man unngå å fortelle offentlige instanser om sin rusbruk, det var det TS lurte på. Hvis man skal ta opp rus med f.eks. psykolog, burde man først bli kjent med vedkommende og vurdere selv om det kan være lurt. Eller hvis man faktisk sliter med sine rusvaner og har bestemt seg for å slutte.

Som sagt, reglene ble strammet inn. Hvis du en gang skal bytte psykolog, ha det i bakhodet, eller så kan livet bli en liten helvete.

Jeg har heldigvis unngått slike sanksjoner, men det var ikke takket være empatiske psykologer, men min egen insats.