View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Tror ikke det er standard at man blir spurt om man bruker rusmidler. Min psykolog har aldri spurt om det. Nå har ikke jeg den mest avskrekkende rushistorien her inne, men det jeg har har jeg fortalt ham når det har vært naturlig. Ikke det at det var spesielt viktig for ham å vite, det var bare naturlig i samtalen. Han har aldri hevet et øyenbryn av det, heller ikke spurt oppfølgingsspørsmål for å forsikre seg om det er tilbakelagt.

Det er ikke sikkert det er noe poeng å fortelle om det til psykologen i ditt tilfelle, men generelt er det viktig at du får et tillitsforhold til ham eller henne. Ellers kan du like godt la være å gå til psykolog.


Hva er det som har endret seg, er det nye regler eller noe?
Vis hele sitatet...
Reglene rundt rus og førerkort (muligens også barn) ble strammet inn i 2017, finner ikke lenken akkurat nå, men er 100 % sikker på det jeg skriver.

Jeg hadde også en veldig forståelsesfull psykolog for 3-4 år siden, vedkommende var også litt utenfor A4 (prøvde psykedelika, drev med meditasjon seriøst, så vi var på samme bølgelengde). Men sjansen for å møte en slik person er minimal, samt at reglene har endret seg siden den gangen.