View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
I en rettsstat som Norge, så er det en selvfølge at også politiet følger lover og regler som de er pålagt. Det er viktig for demokratiet at slike overtramp fører til reaksjoner slik at dette ikke sprer seg og blir mer utbredt. Svært få av oss ønsker å bo i en politistat. Eller, hva mener du? Burde de kunne gjøre som de vil så lenge de har en "magefølelse" ?
Vis hele sitatet...
Hvilke lover og regler har politiet brutt her? De spurte jo TS om lov til å se gjennom bilen. Hva er da overtrampet? Spørsmålet om når TS brukte narkotika sist? Svaret var jo enkelt og ærlig; nei.
Jeg kommer aldri til å bo en politistat, og vil gjerne at politiet skal gjøre prevantive tiltak mot trafikkforseelser og petty crime istedenfor å slafse i seg ostepølser på Shell. Magefølelse for politiet er stort sett basert på erfaring. De vet hva de driver med de også, selv om TS viste seg å ikke drive med narkotika.

Man kan ikke ta sånne situasjoner som TS sin som et personlig angrep.

Ja, ser han ikke spurte om å se gjennom, hvis TS siterer ordrett. Men TS sa ikke direkte nei til gjennomsøk heller.

Sitat av Tøysekoppen Vis innlegg
Er han for hårsår? Jeg hadde aldri godtatt at politiet hadde lusket rundt i bilen min fordi de har en magefølelse på at det er dop i bilen. Vi bor i ett fritt land og vi er frie mennesker. Vi bor ikke i nazi-tyskland hvor vi må være redde for å bli stoppet av menn i uniform for å vise papirene våres. Sorry mac.
Vis hele sitatet...
1. Du kan si nei til gjennomsøk av bilen din.
2. Du må gi navn, fødselsdato, fødselsår, stilling og bopel til politiet hvis de ber om det. Er du redd for det? Er det nazi-tyskland?
Sist endret av FlipMcFlop; 19. februar 2014 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.