View Single Post
Sitat av tullegutten Vis innlegg
sa høflig at de kunne gjerne sjekke meg opp for jeg har ikke noen saker og jeg har ingen grunn for å gjøre det siden jeg går på skole (studiespesialisering).
Vis hele sitatet...
Ikke gjør sånt. Riktig svar er "jeg har ingenting å si" (utover navn, fødselsdato, stilling og bosted). Du har jo merket selv at de er rasshøl som fisker/lyver til deg og prøver å sette deg fast.

Hvis de ransaker deg uten tillatelse må du levere inn en klage/anmeldelse på dette. Vi har fortsatt _litt_ personvern her til lands, men politiet driter i slikt hvis ingen klager. Når du i etterkant sier de kan sjekke deg fordi du ikke har noe å skjule så ødelegger du for klagemuligheten -- uansett i hvilken rekkefølge ting faktisk skjedde.

Ikke gå med på urinprøve på noe som helst vilkår. Hvis de vil bruke makt så kan de ta blod fra deg, men det er langt mindre sjanse for at THC dukker opp i den.

At de ringer, eller truer med å ringe, foreldrene dine skal du bare drite i. I forhold til å teste positivt på en urinprøve så er ikke det noen big deal. Det er også begrenset hvor lenge de kan holde deg, så ikke vær idiot og gå med på noen prøve for å få dra hjem. Hvis du tester positivt som mindreårig _vil_ foreldre, barnevern etc få beskjed, uansett hva politiet lover deg på forhånd.
Sist endret av gorm; 20. november 2011 kl. 20:56.