View Single Post
Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg syns ikke at homofile skal kunne adoptere eller ha unge i det heletatt med tanke på barnet.
greit nok, familien kan sikkert være den beste familien i værden.
Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Vis hele sitatet...
Da er det først og fremst samfunnets feil og ikke familien som burde bli hindret. Ved å nøre under denne argumentasjonen vil mange fremdeles hevde "de er så egoistiske siden de vet barna vil bli mobbet så fy!" og sirkelen fortsetter. Samfunnet beveger seg i retning av toleranse for homofile og jeg ser ikke poenget med bremser for den toleransen.

Barn av rødhårete, aboriginere, fattige, samer osv blir ofte også mobbet uten at mange vil argumentere mot deres rettigheter til at staten ikke skal begrense samlivene deres.

Det jeg har hørt av forskning sier at barn av homofile ikke lider mer enn andre barn. Forskjellen er at her vil man plutselig peke på foreldrene og si de har utsatt barna for mobbingen enn de andre tilfellene hvor det av ymse grunner er litt mindre OK å gjøre....

Sitat av sykofant Vis innlegg
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Vis hele sitatet...
Tull. Mange enslige foreldre i verden som gjør en utmerket jobb. Før i tiden var det tilnærmet normen at pappa ikke hadde noe som helst med oppveksten å gjøre (ute i verden på eventyr, sosialt uakseptert med omsorgsfedre osv...)

Foreldre med forskjellig kjønn er ikke en magisk måte å forstå verden på.
Sist endret av Kinseek; 27. april 2009 kl. 22:18.