View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Izeeyou Vis innlegg
Wow, så vanvittig uflaks å ha, akkurat nå når du hadde trengt en stabil behandlingssituasjon. Føler med deg og skjønner det virker håpløst.

Er det noen andre behandlingssteder i nærheten du kan benytte deg av? Evt. bytte til en mer stabil en der du er. Om du legger det frem som du har gjort her er jeg sikker på at de vil overføre deg til en annen behandling. Denne situasjonen fører jo med seg en del unødvendig stress, uro og usikkerhet, og som forverrer helsetilstanden din.

Når det kommer til medisiner; Mange aktuelle medisiner har misbrukspotensiale - men dersom du ikke har hatt noe særlig befatning med rus eller har slitt med en form for avhengighet nekter jeg å tro dette vil være et hinder i ditt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Hvor går egentig grensa for å ha rushistorikk? Jeg har vært åpen om at jeg har hatt alkoholproblemer, men det begynner å bli noen år siden. Det var ikke store problemer heller og jeg sluttet mens leken var god. Men jeg innså jo at jeg var litt for glad i rusen når jeg var den som satt oppe alene og drakk etter en fest mens andre hadde funnet senga. I tillegg begynte jeg å drikke så fort jeg hadde ferie fordi jeg kjedet meg. Men jeg ga meg for jeg merket både formen, energien og humøret ble redusert.
Når misbruker man adhd med? Er legene redd for at man skal ta en pille for mye? Jeg skjønner heller ikke hva som er så digg med amfetamin når jeg ser trådene her. Det er ikke sånn at jeg blir "YEEEEEY!! Nå er jeg superhuman jeg skal vaske huset og etterpå skal jeg tilby meg å klippe plenen til naboene!!" jeg blir mer bare samlet og jordnær om man kan kalle det det.

Jeg kunne kanskje kombinert det med litt ssri. Mulig det ville ta vekk litt av uroen men jeg har aldri vært særlig fan av en livsstil som består av piller. Jeg er livredd for at jeg rett og slett ikke er laget for å være glad, som om jeg tømmer tanken ekstremt fort. Har lest at vi med adhd har mindre dopamin? er det virkelig slik at vanlige har normalt nivå og hele tiden føler seg glade uten å få angst etterpå?

Jeg skal flytte så det blir helt ny dps. Her er det ingen særlig å velge mellom dessverre og den andre er 20 mil unna.