Tråd: Alprazolam
View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg tror neppe det er disse små krampene du snakker om ts eller folk flest som tar lyrica er redde for. Det er fordi du kan få ett skikkelig krampe anfall som kan ta livet av deg. Det sies at doser over 600mg begyner å bli risky mtp at krampe terskelen synker. 3g på en dag er myyye!

Eller så kan det gå som med en kompis av meg som fikk anfall å knuste hele trynet i asfalten på veg hjem. Han knuste virkelig hele trynet! Kjeve, tenner, kinnbein, nese og alt som var. Når han kom til seg selv igjen så var han plutselig på jobb istedenfor hjemme. Tydeligvis blitt så surrete etter smellen at han har gått til jobb istedenfor hjem, ruset og med totalt knust ansiktet...
Vis hele sitatet...
Oh, det har virkelig aldri slått meg. Altså at man kan få livstruende kramper på Lyrica, med mindre man tar en dødelig overdose. Ifølge felleskatalogen er det.. faktisk mindre enn 3 gram. Ser ut som jeg ikke bør ta så mye neste gang, og alltid ha benzodiazepiner tilgjengelig i tilfelle det går ille.

Jeg har gjerne startet med rundt 600 mg og oppjustert med ca. 500 mg hver time frem til jeg har fått ønsket virkning eller nærmet meg for mye på for kort tid. Men tydeligvis har jeg allerede flere ganger tatt doser som burde sendt meg til legevakten i det minste. Slik hadde det nok også gått visst jeg hadde tatt alle de 3 grammene på en gang, noe jeg heldigvis aldri ha gjort.

Ikke følg mitt ignorante eksempel er min anbefaling.

Sitat av Flemming Vis innlegg
Hadde kun Rivo, Valium og ksalol tilgjengelig. De 2 førstenevnte fra apotek.

Har må poengtere at jeg aldri har opplevd kramper bare kjenner noen som har det (visste ikke at det var utbredt på Lyrica), hvordan er krampene? Mister man bevisshet eller er det bare litt risting?
Men har hatt kramper maaange ganger på Tramadol blandet med annet som har alt annet enn krampestillende effekt, eller dvs rusutløste epilepsianfall - som de kaller det på fagspråket.
Vis hele sitatet...
Det jeg har fått er det jeg tror er lette eller moderate muskelkramper. Men det er ikke sikkert det er kramper jeg har hatt, kanskje det bare er sterke muskelsmerter som jeg har trodd er kramper fordi de er så sterke.

Jeg har aldri mistet bevisstheten eller noe slikt på Lyrica. Liten matlyst, problemer med å urinere og muskelsmerter/muskelkramper er det jeg har fått av bivirkninger.

Men jeg har Epilepsi og hatt episoder der jeg plutselig har mistet bevisstheten og våknet etter noen sekunder og sett blod på gulvet. Jeg har egentlig aldri tatt de alvorlig, fordi de er ikke smertefulle eller ubehagelige, mest veldig irriterende.
Men mulig Lyrica ikke er noen god ide når man har en mild form for epilepsi. Siden den tydeligvis senker krampeterkselen.

Du burde forresten gå for Valium blant de du har. Visst du kun skal ta det visst du får kramper. Visst du skal bruke noe krampeforebyggende så er kanskje Rivotril bedre.
Sist endret av einsteindragon; 3. mars 2024 kl. 00:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.