View Single Post
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Det jeg synes er dumt i denne debatten er den generelle splittelsen mellom de som er for/mot vaksinen. Det virker som de som er skeptiske til disse vaksinene fort blir satt i en bås som inkluderer hjerteløse, empatiløse, og nærmest onde mennesker. Jeg syns det er fint at de fleste ser ut til å ta vaksinen her til lands, men jeg har all respekt for de som avstår, alt tatt i betraktning. Vi befinner oss i en historisk spesiell situasjon som vi har all grunn til å iaktta med et kritisk blikk. Det er ingen tvil om at noen personer på planeten tjener både penger og makt på faenskapet, enten det kommer av vaksiner eller munnbind, engangshansker og antibac.
Vis hele sitatet...
Ikke hjerteløse, empatiløse og onde. Bare egoistiske og uvitende.

Og seff tjener big pharma store penger på vaksinen. De måtte jo omtrent slippe alt de hadde i hendene og lage en vaksine som skal være trygg og også virke så fort som mulig. Regjeringer pælma jo penger etter dem. Sånn fungerer det.

Du kommer ikke til å lese gjennom tråden nei. Hvorfor? Redd for å finne argumenter du ikke har noe svar på? For det er det som skjer her. Dere som ikke vil ta den har fått svar på alle spørsmål dere har stilt, pluss støtte av forskning.

Egoisme. Bare innrøm det. Det er greit. Folk er egoistiske, og folk er ikke like smarte som andre. Men disse vaklende forsøkene deres på å kalle det noe annet enn egoisme og de veike forsøkene på å få det til å høres ut som noe annet enn at du rett og slett ikke vet hva du snakker om er komisk.

Men for all del, du trenger ikke forstå. Du kan snylte på oss andre som tok ansvar. Det er din rett.

Til sist. Hvis du mente en ting, men så fikk presentert noe som beviser at du tar feil. Ville du endret mening da?