View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
IS i vann vil ikke heve havnivået.
konspi, mulig? men hvorfor bygger de størte klima"advarslerene" villaer 50 meter fra vannet?
planter og trær trenger c02 for å overleve.. vi har da alle lært om fotosyntesen en eller annen gang tilbake?
Vis hele sitatet...
Grønland og Antarktis er ikkje flytande. Det er landfast is. Grønland åleine har nok is til å heve havnivået med 7 meter.

Og ang. planter og tre: ja. Ingen tar til orde for at vi skal ha ein atmosfære utan CO2, så kvifor dreg du inn det? Tre og planter fanst i førindustriell tid, med 250ppm CO2.
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Det kan hende at vi kanskje må flytte opp nord alle mann fordi sør blir for varmt, men nei. bekymrer meg egentlig ikke noe.
Afrika og store deler av Asia har vi lært har vært varme land alltid.
Vis hele sitatet...
Ja, og kva vil det sei når ein milliard mennesker er på flyttefot? Det høyrest ut som oppskrift på katastrofe for min del.

Og ja, områda rundt ekvator har alltid vore varmare enn resten, men dei har hittil ikkje vore så varme at det er uråd å leve der. Det er relativt stor skilnad på 30°C og 35°C i så måte...
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
om noen sier tenk på dine barn så har jeg foreløpig aldri tenkt å få barn, for den verden som er etter jeg er død den vil jeg ikke utsette mitt avkom for.
Jeg bør skrive mer så folk ikke tror jeg er heeelt idiot.
Vis hele sitatet...
Så du interesserer deg altså ikkje lenger enn eigen nasetipp. Greit nok, det er forsåvidt rasjonelt, om enn rimelig... egoistisk.

Det er forsåvidt nok å konstantere at du er ein egoist som gir totalt faen i resten av menneskeheta. Det er litt spennande standpunkt, men det gjer strengt tatt at debatt blir totalt uinteressant - fordi du enkelt og greit ikkje bryr deg om konsekvensane.

Heldigvis ser dei fleste litt lenger enn eigen nasetipp.