View Single Post
Jeg bodde mange år i utlandet på midten av 90 tallet og fremover og var egentlig lite interessert i elektronisk musikk, men hadde en venn som ofte plukka meg opp ved midnatt og tok med til store fester som ble avholdt i type lager bygninger. For min del var det kun alkohol og ofte kun øl - en joint hvis jeg slo meg løs:-) Men det var likevel fede opplevelser. Som du sier så er det typisk god stemning, mye merkelig hvis man sammenligner med standard ut på byen folk og ikke et sted hvor man kommer for å spille smart og sjekke damer.
15 år senere og godt voksen og veldig interessert i musikk og konserter, så begynte jeg å sjekke ut djs, elektroniske events og rett og slett søke som gal på lokale djs og nettverk gjennom primært facebook, mens også instagram. Jeg har noen venner sok bor i Oslo, så jeg sjekket også Oslo området, men det er noen utfordringer der. Politiet og motstanden på denne type events, samt tidlig lukketid gjør det vanskelig.
Vil du for alvor oppleve rave parties i Norge, så skal du helt sikkert gå i gang med research for lukkede miljøer. Miljøet er ikke stort, men det er ikke mere lukket enn at de jo vil ha med nok folk til at det blir en god fest. Typisk er det fokus på LGBTxmiljøet. Benytt også soundcloud og de sidene hvor djs legger ut musikk.Resident advisor.net er og fin.

Du kan jo alltid ta til de kommersielle clubs - se noen gode djs og er du frisk nok og bor tett på, så kan du ved at komme noen ganger dit, få litt kontakter.

Jeg ville helt klart se sørover. Berlin kryr av muligheter, men kan være vanskelige å komme inn enn i fx Amsterdam.

Jeg ville starte med København. To gode steder som holder åpent til 08.00-12.00 er Culture Box og Ved Siden Af. Førstnevnte kjøper du bare billett til, så kommer du 100% inn. En Club fra 2006 som booker meget bra. Typisk kun åpent fre/lør fra 23.00. Ved Siden Af har langt større fokus på lgbt og normalt kan man ikke kjøpe billett der og de vil helts unngå fulle kåte turister, så fordel om du setter deg litt inn i hvem som spiller den natta.

Vil du oppeleve noe av det nærmeste du kommer til underground og lukkede fester i Skandinavia, så er det et must å sjekke ut cpndeep.com.
For to uker siden holdt de en fest med Secret location. Du melder deg da på eventen på facebook og samme dag får du adr.
Cph deep holder stor fest 12.oktober. Det kan man kjøpe billett til og får se sted og adr. senere.

Pga Covid19 er det jo litt fucked up pt.