View Single Post
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Jeg har aldri påstått at kroppen produserer endogene reoptakshemmere, men derimot endogene Serotonin-agonister, så jeg opplever det derfor som grovt urettferdig når du påstår at jeg driver med løgn.
Vis hele sitatet...
Men du skrev jo følgende:
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Problemet er at legene ikke informerer om kroppens evne til å omforme proteinene i maten til de samme signalstoffene som medisinene inneholder eller binder i synapsespaltene.
Vis hele sitatet...
Proteiner blir omdannet til signalstoffer? Så vidt meg bekjent er det aminosyrer som gjerne blir omdannet til signalstoffer. Som f.eks. tryptofan som omdannes til en rekke av nevrotransmittere, blant annet serotonin. Men vitenskapen har enda til gode å dokumentere tilfeller av helbredelse fra moderat til alvorlig depresjon ved hjelp av bananer.

Depresjon er en sammensatt problemstilling og har mange årsaker. Det er langt fra alle tilfeller som kan kureres ved hjelp av ekstra serotonin. Og selv i tilfeller der serotonin spiller en sentral rolle, vil ikke tilførsel av større mengder av det forbedre situasjonen når serotonin nekter å forbli i synapsen lenge nok. Derfor behøver enkelte å benytte seg av reopptakshemmere.

Når det kommer til din benzobruk, så kan du skylde på deg selv like mye som du kan skylde på legen. Du har også et ansvar om å informere deg selv om medisinene du tar. Det å bruke benzo i ukesvis vil selvsagt føre til tilvenning. Medisinen er alltid ment for kortvarig bruk, med mindre man trapper ned fra en eller annen GABA-agonist eller bor på gamlehjem og ikke har lang tid igjen på Jorda.