View Single Post
At Normal kaller bloggen sin for "på høy tid" er nok til at flertallet ikke vil ta Normal seriøst. For meg, av det jeg har hørt de siste månedene fra Freak.no ihvertfall, fremstår Normal fortsatt som en gjeng med stonere som ikke egentlig vil annet enn å røyke gress i fred. Jeg tror ikke Normal er det, men det er sånn de fremstår for meg. Og er det noe jeg har lært fra det store internett er det at jeg sjeldent er alene i mine meninger.

For å ta et eksempel fra bloggen "på høy tid":
I ekte stonerstil reiser det uunngåelige spørsmålet seg: hvordan i alle dager skaffe en spliff i denne lille landsbyen som kryr av middelaldrende skandinaver og barnefamilier på chartertur. What to do?
Vis hele sitatet...
Selv om flere av de andre artiklene på bloggen virket "normal" og gjennomtenkte var det fortsatt denne overskriften som sto mest ut. Slike artikler pluss bakgrunnen dere bruker på bloggen (alle cannabisplantene) får det hele til å virke ekstremt useriøst.


Normal burde først og fremst skaffe seg en ny visuell profil for å faktisk vise at Normal er "ny og bedre" enn gamle Normal. En visuell profil som ikke skriker "vi er stonere og vi vil røyke weed", altså. Normal bør vise at de avstår fra useriøse "stonere" med falske "halleluja historier" som Torkel skrev. Etter at dette er gjennomført burde Normal prøve å fremme seg selv mer i offentlige nyheter. Nå ser jeg sjeldent på nyheter men jeg har fortsatt ikke fått med meg at Normal eksisterer utenfor Freak.no.

Normal har et enkelt budskap og med riktige verktøy burde det ikke være så vanskelig å få dette budskapet frem i lyset. Av det jeg har fått med meg fra verden er veldig mange rasjonelle mennesker både klar og villig til å få en faktisk legalisering. Mange av ungdomspartiene er f.eks. offentlig for legalisering. Det blir bare aldri snakket om, så det blir glemt med en gang. Normal kan bli en god propagandamaskin for å spre det gode budskap. Alt vi egentlig trenger er at det blir snakket om uten at alt det "gale" kommer i veien. Med det mener jeg altså alle disse "halleluja historiene" og ting som at "cannabis kurer kreft". Det er så vilt mange gode grunner til hvorfor cannabis burde legaliseres; finn de grunnene som vil gli lettest inn hos "folk flest".