Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av supra94 Vis innlegg
nei nei nei,,jeg gikk for å se til planten å synes noen av budsene så litt rare ut og ved en nærmere kikk på noen av budsa så har det begynt å danne seg mugg,hva gjør jeg for å forhindre dette til en annen gang og er det farlig å røyke de selv om det er litt mugg på de??vil ikke gjøre denne feilen neste gang om det er noe jeg har gjort galt,skjedelig å stelle å dulle med planten i 5 mnd for at de skal mugne

takker for alle svar.
Vis hele sitatet...
Bilde?

Mugg dannes av futkighet. Og trenger over 15% fuktighet for å overleve. Derfor er det svært viktig å tørke budsa skikkelig før du putter dem på glass. Mørke rom, med lav futkighet og god luftgjennomstrømming er stikkord ved tørking. Det er også en fordel å virkelig gjøre et par forberedelser på planten før man kutter den ned; tørke den ut skikkelig etter siste flush, ingen spraying av vann, holde luftfuktigheten lav og slikt. Man bør også cure weeden på korrekt måte.
Det er lettere å si hva som eventluelt er gjort galt om du deler litt info om oppsett og metoder.

Det anbefales ikke å røyke weed med mugg. Det kan være skadelig. Om man absolutt vil gjøre dette anbefales vannbong; det filtrerer bort ihvertfall noe av dette, dog langt fra alt.
Og for all del ikke spis dette.