View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Så flink du er.

Får du ikke psykolog der skal fastlegen din søke for deg.

Tull at du ikke er behandlbar på valium.

Du kan starte hos psykolog mens du går på valium. Så begynner du å lære teknikker for å takle problemene dine. Samtidig trapper du med valiumen mens du blir vant til å rksle angst og uro med de nye tillærte teknikkene.

Hadde mast på lar angående psykolog. Om ikke din behandler hjelper deg, kan du be om å få en ny. Si at det funker dårlig og at du ikke får den hjelpen du selv føler du trenger.

LAR og ARA pleier selv å ha masse psykolog de gir til klientene sine.

Kan jeg spørre hvilket fylke dette er i?

Noen fylker har litt dårlig rykte.

Håper du finner en god motivasjon.

Personlig synes jeg urinprøber er så lite stress. Er du nykter i over 1 år kan du få stikkprøver og da er det ofte stikkprøver 1-2x i mnd. Du kan få hente medisin. For 14 dager etterhvert.

Jeg kan slutte med urinprøber ukentlig, men synes det er greit å ta de. Både for min egen nykter het, men også som bevis om det skulle komme mistanke om rus.

Det å hente medisin tar 5 min ila uka så det går fint.

Har hørt om naloksan. Det er en sprøyte 1-2x i mnd. Inneholder ikke buprenorfin men blokkerer reseptorene. Man kan gå Fre buprenorfin til naloksan (litt usikker på navnet) uten abstinenser og man er da kvitt opiatene slik jeg forstår det og kan ikke bruke opiater og reseptorene er fortsatt dekket.

De har et prosjekt gående i Norge nå, jeg skal selv prøve å komme inn på det å se om det kan være mulig for meg å klare meg med kun det.

Kanskje aktuelt for deg?

Lykke til. Og btw så. Ødelegger benzodiazepiner en del av virkningen til buprenorfin så derfor de ikke ønsker at vi slaø bruke det. Samt avhengighet problemer selvfølgelig..