View Single Post
Jeg gjør det forholdsvis enkelt. Kjøpte 2 stk. 4TB eksterne USB 3 disker, som jeg krypterte med Bitlocker. Lastet så ned Veeam Agent for Windows Free edition, som jeg satt opp til å kjøre daglig backup av filene mine, til den ene eksterne disken.
Veeam har forever incremental, så det er kun den første backupen som er full backup. Resten er incremental, som rulles inn i den første fulle backup, når man har nådd antall dager man ønsker å beholde backup for.

Tar backup av ca 2 TB, så første fulle backup tok litt tid, men etter det, tar det bare noen få minutter. Backupen for 2 dager siden på 3.19 GB ser jeg tok i underkant av 9 minutter (som regel er det mye mindre som backes opp).

Så har jeg laget en batch fil som bruker Robocopy til å speile den ene backup disken til den andre. Dette gjør jeg 1 gang i uken, og tar så med kopien på jobb.
Tar selvfølgelig litt tid å speile disken, men setter den bare på når jeg kommer hjem fra jobb, så er den klar en gang på kvelden, og batch filen deaktiverer Bitlocker automatisk når den er klar.

Uansett hvilken løsning du velger, så husk å sjekke at du faktisk får restoret filer en gang imellom, så du vet at systemet virker.