View Single Post
Jeg går nå andre året Medier og Kommunikasjon. Slik det ser ut nå (og slik det har sett ut det siste halve året), har jeg lyst til å bli webdesigner, eller i hvert fall en eller annen form for grafisk arbeid.

Spørsmålet er hvordan jeg skal komme meg dit.

Alternativ 1:
Jeg gjør meg ferdig med dette året, for så å gå ut i lære i en bedrift, og er der i 2 år. Da har jeg fagbrev.

Alternativ 2:
Jeg tar 3. året på Medier og Kommunikasjon (et helvettes år med masse almenfag, som gir generell studiekompetanse). Etter dette har jeg så å si ingen verdens ting, annet enn generell studiekompetanse. herifra går jeg videre på en høyskole, og spesialiserer meg på den måten.

Uansett hvilket alternativ jeg går for, ender det opp i at jeg har spesialisert meg. Alternativ 2 er en veldig lang veg å gå, det er det ingen tvil om. Hva vil vektlegges mest når man søker jobb i det feltet jeg sikter mot?

Det finnes jo høyskoler som Westerdals, som tar inn på intervju, uten krav til studiekompetanse. Dette vil nok være vegen å gå, dersom jeg dropper tredjeåret, men finner ut at jeg trenger mer kompetanse enn det jeg får fra fagbrevet.

Synspunkter og tips på vegen er høyt ønskelig, jeg vet det er mange her som er aktive innenfor dette området.