View Single Post
Jeg er en person som klarer å stå opp for meg selv og vet forskjell mellom rett og galt, men syns det her er vanskelig fordi jeg har 0-timers kontrakt, og blir ringt opp hver gang jeg trengs på jobb. Jeg liker jobben min i tillegg, også folka der. Derfor vil jeg ikke tråkke noen på tærne, har heller ingen tillitsvalgte og gå til. Så er litt vanskelig for meg å tenke ut hvordan jeg skal stå frem til sjefen med informasjonen om at dette er ulovlig - og at jeg ikke liker det.

Sitat av Onibawan Vis innlegg
Jeg har jobbet med penger, svært store mengder av kontanter. Sto i resepsjonen i Kristiansands største hotell i et par år. Om sommeren hadde vi lett over 100 000 i utsjekken på morgenen. Tror jeg kan på en halv hånd telle antall ganger jeg hadde minus i kassa. Aldri store beløp.

Så folk må bare være våkne. Er ikke rakettvitenskap...
Vis hele sitatet...
Gratulerer, da er du super flink. Men vet du hva? Alle er ikke like flink som deg. Jeg har ikke hatt store beløp borte fra kassen min, kanskje 100kr på det meste, fortsatt kjipt at dette skal bli trukket fra lønna - spesielt når jeg ikke stjeler.

Sitat av Onibawan Vis innlegg
For å si det slik, dersom du ikke klarer å veksle penger uten at det går i minus, bør du vel strengttalt få deg en annen jobb. Dersom dette gjelder småpenger så forstår jeg ikke hvorfor du bryr deg.

Husk å stjele fra arbeidsplassen sin er også ulovlig.
Vis hele sitatet...
For et dustete innlegg. Nei, jeg stjeler ikke fra kassen min. Jeg gir også svært sjeldent feil veksel til kunden. Hovedproblemet mitt er at jeg for eksempel kan noen ganger - ved en feiltakelse - slå inn banan på kassen min, uten at jeg har solgt en banan. Da vil det selvfølgelig mangle penger i kassen, fordi jeg har slått inn at jeg har solgt en banan uten at jeg har gjort det.

Dette er FOR EKSEMPEL det som kan skje i løpet av en stressende jobb dag med 20 kunder i kø fra tidlig om morgenen til kveld...

Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Av nysgjerrighet, om man har ordningen som over at man blir trukket ved for lite i kassa, for man da også lønnstillegg dersom det er for mye?
Vis hele sitatet...
Sånn skulle det jo nesten vært.. Men nei, sånn er det ikke, ikke på min jobb iaff