View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Sikkert fett å være uten utdanning i 2011, bare reise rundt som 22åring på dimmepenger og "oppleve verden", men det spørs om det blir så fett i 2040. De aller fleste som dropper forblir arbeidsledige eller får seg en lavtlønna og usikker stilling og de færreste tar mer utdannelse, så enkelt er det. Å tro noe annet er i stor grad et forsøk på å lure seg sjøl.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen tall, så jeg skal ikke uttale meg bastant, men min oppfatning er at en overraskende høy andel av de som "tar det på sikt" lander ganske så bra etterhvert. Når man er så heldig å bli født i Norge har man helt enormt mange muligheter, og bruker man litt tid på å utforske de så tror jeg man blir overrasket.

Men selvfølgelig er det ikke til å skyve under en stol at en større andel igjen ender opp i situasjonen du besriver, eller verre. Selv ville jeg aldri tatt den sjansen, men det handler igjen om det grønnugle snakker om. Poenget er at man er langt ifra så sjanseløs som man blir indoktrinert til å tro av å ikke ta utdanning og kjøre helt a4.