View Single Post
Sitat av Petterjfs Vis innlegg
Militæret gir masse fine erfaringer innen både disiplin og akademika. Finnes maaasevis av kurs og slikt man kan ta hvis man er interisert i å gjøre en insats! Har jeg blitt fortalt hvertfall :P Ja, jeg skal ikke ha noe kjedelig vakt tjeneste i militæret. Etterettning hadde vært smud.

OG, ja igjen jeg har en plan B. og C
Vis hele sitatet...
Reality check bør bestilles igjen!

Du skal gå et år førstegangstjeneste. Om du i det hele tatt tror at du får gjort noe som helst meningsfylt innen etterretning ol så tar du grundig feil. Du har for det første ingenting du skal ha sagt i hvor du ender opp. Sjansen for å bli sjåfør eller vaktmann er mye større enn at du får sitte i fjellet. Og får du sitte i fjellet så skal det en del til før du får gjøre noe annet enn assisterende.

Også er jo spørsmålet, hva i huleste er dette relevant for harvard? De er jo ikke ute etter skjermpassere.

Kurs og slikt i militæret er bra de. Om du trenger truckførerlappen eller vil bli vekter. Det er minimalt med akademia der.

Det virker som at du mangler litt kontakt med bakken og realitetene i forhold til hva du trenger og hva du kan.

Alle jeg kjenner fra Norge som har kommet inn på Harvard har vært eksepsjonelt gode i sport eller de har gjort noe spesielt. Militæret er overhodet ikke spesielt. Det vi snakker er å være frivillig gjøre innsats eller forskning i fjerne strøk eller på sjeldne tema. Selv de har hatt noen år på Uni i Norge med gode karakterer. De har også vært superengasjert fra vgs, som elevrådsleder og mange organisasjoner.

Du skal være rimelig spesiell for å komme rett inn på harvard med vgs og militæret. Så spesiell tviler jeg faktisk på at du er.

Tilegg: Det er faktisk positivt å være geek til Universitetet. Det viser at du tar skole og det teoretisk seriøst. Om du har vært patruljemann eller oppvaskkaptein er ganske likegyldig. Unntaket jeg kan se for meg er om du i tilegg til det jeg har nevnt over har vært i afghanistan eller noe..
Sist endret av jalig; 26. november 2011 kl. 18:13.