View Single Post
Hei,
Jeg går nå andre året på vgs studiespess med visuelle kunstfag. Nå er jeg halveis på vidregående og begynner å tenke på hva jeg skal bruke tid på etter vgs. Jeg vurderer om jeg vil bruke tid i militæret eller ei.... mest sansynlig gjør jeg det. Men så kommer universitet!
Jeg har ikke lyst til å studere i Noreg. Slik jeg ser det nå så vil jeg enten studere i Statene eller i England. For å komme inn på gode skoler kreves en del. Ikke bare krever de masse merklige tester og poengsystem som jeg har 0 peilin på og som ikke brukes i Norge. Noen har inne som har vært gjennom prosessen før? Finnes det steder man kan hendvenne seg for å få litt guiding rundt slikt? Universitetene jeg har snust litt på er: University of Cambridge, Harvard University facultet i kunst og forskning, Massachusetts Institute of Technology (MIT), University of Oxford, og Princeton University!

De brukes så mange forskjellige systemer for poeng at jeg blir gaal Hvordan går jeg frem for å finne ut hvor jeg kan ta disse testene og hvilke bøker må jeg lese for å kunne ta dem? All informasjon rundt hvordan man går frem for å søke på disse universitetene


Takk for all informasjon