View Single Post
Jeg går selv Bygg og anleggsfag VG2, og synes jeg gjør det greit. Men mange av klassekompisene mine har store problemer med bl.a. almennfagene. Men det er ikke bare allmennfag som er problemet, når vi gikk førsteåret, fikk vi som nevnt veldig lite lekser, dette ga oss mye fritid, og vi ble late. Når vi så kom til andreåret og fikk deiset ti middels store oppgaver i fanget første uken, var det dessverre vanskelig å komme ut av rutinene vi hadde opparbeidet oss på VG1.

Dessuten skjønner jeg så absolutt ikke vitsen med å ha ett år matte, men to år med både engelsk og norsk. Jeg skjønner at engelsk og norsk er nødvendig for å fungere i dagens samfunn, men at matte skal bli dumpet til fordel for dem. I et fag som dreier seg såpass om matte, er det direkte latterlig med ett år (og vi hadde bare to skoletimer i uken...). Mange i klassen min takler ikke engang utregning av diagonaler, noe som er rimelig nødvendig som tømrer.

"Latskapen lenge leve" er noe skolesystemet må ta sin del av skylden for, å gi elevene et "friår" for så å tro at de har "hvilt seg" til andreåret, er idioti. Glir du ut, er det vanskelig å komme seg tilbake igjen.
Sist endret av ROFLCOPTER; 4. februar 2010 kl. 17:54.