View Single Post
Så det er snakk om å bestille noe fra et annet land som er ulovlig å innføre til Sverige? Generelt er det nok en del større sjanse for at det passerer tollen sammenlignet med i Norge, særlig om det er noe som selges lovlig i andre EU-land , men hva risken er blir bare spekulasjon. Du kan sikker få bedre svar ved å spørre på vårt svenske søsterforum.

Når det kommer til poste restante så må du jo aktivt oppsøke postkontoret og i så måte bekrefte at pakken er til deg og at du har bestilt den, om den derimot sendes til en hjemmeadresse kan du alltids hevde at du ikke har kjennskap til pakken. Det er ikke utenkelig at politiet da vil vente på at du henter ut pakken, men kan ikke se for meg at det skjer utenom særdeles grove saker. Personlig tror jeg hadde følt ganske trygg om pakken ble sendt med sporing og ankom postkontoret til normal tid.

Sitat av Spaceman Vis innlegg

Men jeg håper det er trygt å bestille ting dit som er lov i Sverige og ikke i Norge.
Vis hele sitatet...
Hva som er ulovlig i Norge er irrelevant for posten i Sverige. Om du skulle velge å ta med deg varene over grensa til Norge, så er det ditt problem.