Tråd: Seroquel
View Single Post
Sitat av Beenthere Vis innlegg
Hei, jeg har gått på quetiapin / seroquell i ca 4 år nå, 100mg om morgen, 100 til midt på dagen og 200mg på kvelden. Jeg har engstelig unnvikende personlighetsfortyrrelse (men svært usikker på om det er "alt" ). Det hender jeg går tom for medisiner og er lat og ikke henter nye og idag var tredje dagen uten. I to dager har jeg svettet, spydd, følt meg svært deppa, hatt små kramper og flere abstinens symptomer. Hva kommer dette av egentlig? Hva er det denne medisinen egentlig gjør? Og hvorfor brukes den mot så mye forskjellige plager? Nå har jeg akkurat fått nye og begynner sakte men sikkert å komme meg igjen, men er redd for om jeg må gå på disse resten av livet og om jeg har fått stilt riktig diagnose og får riktig behandling. Er det flere som har erfaringer med seroquel? eller vet noe?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker Seroquel og har gjort i over et havlt år nå å jeg vil si det er en mirakel medsin mot angst. Etter jeg begynte med den forsvant alt av angst. Etter å ha gått igjennom Abilfy, Truxal, Atarax og Risperdal(som jeg synes ingen av dem virket) kom jeg til slutt til Seroquel, tokk ikke mer en ukes tid før jeg fikk ønsket effekt. I starten og i opptrappingen synes jeg det var helt jævlig å gå på det, men disse bivirkningene ble fort borte. Gikk på 600mg dagen i litt over et halvt år, så nå nylig har jeg trappet opp til 1000mg som også førte med masse ekle bivirkninger i starten.

Usikker på hva akkurat du bruker Seroquel til, men et råd til deg er å holde seg på medesinen som du skal, eller kontakte legen/psykiatern om eventuelt justering av dose eller bytting av medikament. Hadde selv en uheldig opplevelse på glattcella hvor politiet hadde tatt fra meg medesinen min. Jeg hylte, skrek, gråt og lo å var i en psykotisk sjokktilstand. Jeg pissa,dreit og spydde utover hele celle å hadde begynte å miste begrepet av virklighet mens jeg hørte stemmer og så ansikt i veggene.

Poeng mitt er, viss du skal kutte ut på medesinen din så rådfør deg med legen din først, for du kan aldri vite hva som skjer når medesinens effekt tar slutt.