View Single Post
Sitat av cesece Vis innlegg
Kapasiteten på sykehusene er ikke sprengt. Og operasjoner blir kansellert og utsatt på grunn av skremsels modeller som dessverre har ingen forankring i virkeligheten. Helsevesenet kunne fint ha klart å operere som normalt men de har fått beskjed om å utsette viktige operasjoner osv pga frykten for en stor koronabølge.

Kapasitetsproblemene som har vært kommer heller ikke av koronapasienter selv, men pga koronarestriksjonene som helsearbeidere må følge.

Trykk deg inn her så får du se hvor stort trykk korona har på det norske helsevesenet for øyeblikket:
https://www.helsedirektoratet.no/sta...avist-covid-19

Vi har akkurat nådd årets smitte topp i en pågående pandemi og that's it mtp smittetrykk. Beveg sinne og frustrasjon bort fra vaksinert/uvaksinert debatten og still krav til rasjonell handling fra myndigheter.
Vis hele sitatet...
Her har man da et eksempel på problemet. Du snakker som om du representerer det norske helsevesenet, og motsier det arbeiderene i helsevesenet selv deler i media, uten å komme med noen som helst kilde eller begrunnelse for at dette er noe du kan uttale deg om.

Den eneste kilden du kommer med er en feilrepresentering av statistikk om covid-innleggelser. Det står ingenting som helst på den siden om hvordan covid-innleggelser påvirker helseveneset. Det er kun statistikk om innlegelser. Ingenting mer.

Hvis du forventer å bli tatt seriøst må du i det minste kunne begrunne påstandene dine. Jobber du i helsevesenet? Forsker du på innleggelser og covid? Har du lest dette i en avis? Noe som helst? Er svaret nei er det ingen som har noe grunnlag for å høre på det du sier. Det er like interessant som at jeg sier at månen er en lampe sendt opp av NASA. Jeg har ingenting med NASA å gjøre, jeg besitter ingen spesiell kunnskap om temaet, og jeg har aldri lest dette noen sted. Men det er sant, fordi jeg sier det. Jeg kan eventuelt finne en lenke med noen tall om hvor sterkt månelys er, som bevis på at månen er en lampe. Etos og logos er nøkkelord her.