View Single Post
@frtoretang. Ettersom du er ute etter stoffer som ikke er vanedannende og med få bivirkninger ville jeg forsøkt å kombinere forskjellige litt svakere angstmotvirkende stoffer. Ulempen med slike stoffer er ofte at de fungerer veldig bra for noen, med dårlig for andre, så man kan bli nødt til å eksperimentere en del.

Forslag som kan være verdt å prøve er fasoracetam, L-tyrosine og L-theanine.

Fasoracetam er et relativt nytt stoff, som oppregulerer GABA-B reseptorer i hjernen. Altså det senker toleransen for GABA-B, noe som gir en angstdempende effekt. Blir nesten litt som en omvendt hangover fra stoffer som phenibut og GHB. Som andre stoffer i racetam-familien øker det fokus, kan virke motiverende og har få til ingen bivirkninger. I tillegg blir effekten sterkere over tid, i motsetning til de fleste andre stoffer der man får toleranse ved gjentatt bruk. Har ikke testet fasoracetam selv, men har lest veldig mye bra om det på nettet. Helt klart noe jeg ville sjekket ut hvis jeg var deg.

Aniracetam og coluracetam skal også fungere mot angst. Du får søke de opp hvis du er interessert.

Personlig har jeg veldig god erfaring med L-tyrosine og L-theanine. L-theanine virker ved å øke dopamin og GABA i hjernen, og er beroligende samt øker humøret. Jeg har personlig hatt veldig god effekt av l-theanine i doser ganske mye over det som vanligvis er anbefalt. Når har ikke jeg sterk angst som deg, men effekten for meg er betydelig i ubehagelige sosiale situasjoner. Vil gå så langt som å si at l-theanine har forbedret livet mitt. Nå tviler jeg sterkt på at disse er sterke nok til å hjelpe deg mot sterk angst, men tror de kan være til god hjelp og virke lindrende likevel. Eventuelt kan de gjøre at du trenger å ta mindre av sterkere medisiner og dermed oppleve mindre bivirkninger.

Det er svært mange lovlige stoffer som fungerer mot angst de fleste ikke har hørt om engang. Anbefaler virkelig å lese litt om de forskjellige stoffene, og vurdere om de høres ut som noe for deg. Selv om mange av de er relativt milde kan de ofte trygt kombineres og dermed gi mye sterkere effekt kombinert enn hvert enkelt alene. Har bare nevnt noen få stoffer her, kan gi deg flere forslag også om du er interessert.