View Single Post
Sitat av Carnivore Vis innlegg
Har også lenge hatt lyst til å reise til thailand og det blir nok alene siden få har mulighet til på bare ta 3-4 uker ferie i oktober-februar. Men har vært tilbakeholden fordi man fort blir stigmatisert som middelaldrende man på reise alene til et slikt sted. Samt om man lett kan bli utsatt for scamming ol. når man ikke har vært der før.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, hadde akkurat de samme tanken før jeg bestilte billetten til Thailand.
jeg har bare et råd til deg hvis du drømmer om å reise: REIS!

De stigmatiserende holdningene nordmenn har angående menn som reiser alene til Thailand er ikke noe å bry seg om. Du kan ikke leve ditt eget liv basert på hva andre syns. Dessuten har du en gylden mulighet til å fortelle folk hvordan de egentlig er der nede etter at du har vært der.

Det som er så deilig med å reise er at man kan glemme de sosiale reglene man slavisk følger hjemme i Norge.

Man blir alltid scammet litt når man kommer til et nytt land, det må man bare regne med. Spesielt av taxi som nekter å kjøre på takstameter osv.
Andre scams som blir brukt på turister står det mye om på diverse reiseforum og er bare å lese seg opp på.

Mitt inntrykk av Thailand er at man som hvit selvfølgelig må betale mer osv, men ellers er Thailand det tryggeste landet å reise rundt i IMO.
Sist endret av barebare; 28. januar 2017 kl. 16:46.