Tråd: NY FUNKSJON Skrive innlegg anonymt
View Single Post
Sitat av Marori Vis innlegg
Ekke noe fan av anonymiseringen jeg heller.
Alternativt kan dere ha at kun topic-starter kan være anonym. Viss da dette er en ny som er usikker på noe.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår tankegangen din, og du er inne på noe. Slik jeg ser det er det flere sider av denne saken som motgår hverandre og man må se på hele bildet for å kunne avgjøre noe som helst. Jeg vil benytte sjansen til å legge på en motvekt til siden du viser til: Dersom kun trådstarter kan være anonym, vil dette også være en negativ endring fra idag med tanke på potensielt svarmangfold. Mange vil heller la være å svare på spørsmål om sex/ kriminalitet/ tabu, enn å opprette en ny bruker kun for dette formålet.

På en annen side kan vi jo også se motvekter til dette igjen. Det blir nemlig lettere å skrive svar i tabu temaer, teste ut påstander og tanker uten å være like redd for å bli ydmyket. En kan veldig lett distansere seg selv fra innlegget en selv skrev. Jeg mistenker at mange som innerst inne vet at de ikke er kvalifiserte til å komme med en påstand i tråden nå gjør det. Dette kan resultere i at tråden blir forsøplet. På samme tid vil andre mennesker som leser i tråden se disse påstandene bli avkastet, og lære noe. Folk får også samtidig utforsket tankene sine og lærer seg å vokse på temaet.

En kan jo drøfte i det uendelige. Det er i min mening slettes ikke et svart/hvitt bilde, og når en skal forklare hvorfor en ikke liker eller liker hele konseptet er det ikke stor verdi å komme med en enkelt negativ eller positiv faktor.