View Single Post
Sitat av Qjonit Vis innlegg
jeg er ikke filosof og utgir meg ikke for å være det heller. men som jeg sa i starten savner jeg filosofens rolle i samfunnet og i de beslutninger som tas for mange mennesker eller grupper. noe av det jeg ytrer er rett og slett min amatørmessige ide om hva filosofenes rolle bør være og noen av det som har ledet til det.

ingen problem med kritikk som er berettiget. og er det for mye visvas og video linker for din eller andres smak så skal jeg ta til meg det..
Vis hele sitatet...

Selv om vi ikke alltid siterer levende filosofer betyr det ikke automatisk at de er utryddet, så først må du motbevise de påstandene som allerede har kommet om at det er mange filosofer som til og med har betalende yrker, ellers blir jo dette en særdeles dårlig og uinteressant påstand å male på om og om igjen. Spesifikt hvor ønsker du at filosofene skal ha en sterkere rolle? Ønsker du at charter-Svein skal få like mye sendetid og oppmerksomhet som f.eks fagfolk som jobber med smittevern for at det ikke skal bli "sensur"? Hva er din definisjon av ordet sensur?

Sitat av Qjonit Vis innlegg
men psykose greiene som ble presentert syns jeg ikke hører hjemme noe sted.
Vis hele sitatet...
Nå har det aldri vært et typisk trekk for psykoserammede pasienter å vedkjenne seg psykose. Men i stede for å ta seg nær av det kan du kanskje prøve å skjønne hva han mener. For jeg tenkte også akkurat det samme da jeg forsøkte å finne sammenhengen i teksten, argumentasjonen og YouTube linkene. I korte trekk virker det hele ganske søkt, og det er mye du ikke utdyper særlig godt mens du hopper igjennom en merkelig tankestrøm, litt mere som frijazz som dodecha nevnte.

Ikke som en faktisk diskusjon hvor flere parter kan ha en mening, men heller ikke som en som fremstiller påstander, og argumenterer for dette med relevante kilder.
Sist endret av knert1; 26. juli 2021 kl. 14:53.