View Single Post
Det er meg. Jeg har innlagt for selvmordsforsøk i november og desember. Jeg synes IKKE synd på meg selv, HATER meg selv for det jeg har gjort. Men hva skal man gjøre i en slik situasjon, drepe meg selv? Helt ærlig, så er det akkurat det jeg har lyst til, men det vil være forbanna egoistisk ovenfor de jeg har svindlet og familien min.

I Ålesund er det totalt ca nærmere 40 personer som går til behandling for pengespill. Halvparten av disse har milliongjeld, og mange har større enn meg. Svindel er noe flere personer også har gjort. De er smartere enn meg og holder kjeft, slik at de får levd et normalt liv videre, men det gjør bare at problematikken fortsetter.

I Oktober tok en i gruppen min livet sitt. Etter seg, etterlot han 3 barn, 1 skilt kone og flere millioner i gjeld. 550 personer tar livet sitt hvert år i England grunnet pengespill. Overfører man selvmordsratioen til Norge, kan man anslå at rundt 30-50 personer i Norge tar livet sitt hvert år pga pengespill. 4 personer som jeg personlig har blitt kjent med etter jeg gikk ut, har senere tatt selvmord.

Personer med pengespillavhengighet innser hvor ekstremt det er, og det er derfor selvmordsrationen er så ekstremt høy. Man havner i en tankegang at det er like så greit å dø. 19% av pengespillavhengige har selvmordstanker, mens 12% har utført selvmordsforsøk, ifølge BBC og DailyMail. I 2016 var det i Norge 35.000 som er alvorlig pengespillavhengige. I 2012 var tallet 22.000. Det er en ekstrem økning.

Det smarteste av meg ville være å holdt kjeft, holdt meg unna media, ikke skrevet noe om det og lygd for fremtidige arbeidsgivere. Dette er akkurat hva de andre gjør.

Jeg gir dessverre faen i hva folk tenker. Jeg hater meg selv så ekstremt for det jeg har gjort, at hatmeldinger via nett ikke går noe innpå meg. Jeg håper at mitt ekstreme tilfelle kan være med på å sette en slags regulering for problematikken og åpne opp for bedre helsehjelp for problemet.

For meg så er det inderlig viktig at de som ønsker å spille, skal få lov til det. Derfor er jeg for lisens, og imot monopol. Jeg er faktisk ikke imot spilling. Hvordan pengespill reguleres, har jeg skrevet om her:
https://crazysig.blogg.no/norge-bren...rt-penger.html





Sitat av Superspurv Vis innlegg
Lættis om han klarer å tjene inn deler av gjelden ved å ha en populær blogg og være ukentlig i media ��

Lurer på hva framtidige arbeidsgivere syns når de googler opp navnet hans
Vis hele sitatet...
Har ikke tjent en krone. Jeg er heller ikke akkurat i målgruppen for å bli sponset på innleggene mine. Bloggen er kun for å gi en vekker på problematikken til pengespill. Den er helt enormt stor nå, men tallene er mørke siden det er så mye skam bak det.

Det eneste jeg tjener er stort sett hat eller kommentarer fra nettroll. Grunnen til at jeg går ut offentlig er som sagt å advare andre og skape en politisk debatt.

Hvor tror dere virkelig de 800.000.000KR som ble brukt på pengespillreklamer i bare 2018 kom fra?

Det er de pårørende til pengespillavhengige det først og fremst er synd på, ikke oss som er avhengige.
Sist endret av brødskiverr; 19. mars 2020 kl. 13:41.