View Single Post
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det er vel heller nordmenn som mangler evnen til å sette seg inn i hvordan det er å leve i deler av verden der det koster ekstremt mye å være prinsipiell.
Vis hele sitatet...
Det er jeg forsåvidt helt enig i, på generell basis, uten at det er noen motsetning til det jeg sa. Som for the record er mer eller mindre et direkte sitat av Golda Meir, om jeg ikke husker feil.


Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Det burde de og det gjør nok helt sikkert de fleste også. Det er ikke dermed sagt at de ikke er bekymra for å selv ende opp som et folk uten land eller reell politisk innflytelse i landet de bor i, om ikke denne generasjonen så kanskje den neste. Om folket jeg tilhørte hadde blitt jaget ut av samtlige land det hadde bodd i i flere hundre år, og blitt forsøkt utryddet for noen knappe generasjoner siden hadde jeg vært mer bekymret for å bli satt i en lignende situasjon på nytt enn jeg hadde vært for rettighetene til folk som roper at de vil drepe meg.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår veldig godt at Israel forsvarer seg, og som jeg sa så er det ikke noe vanskelig å se hvordan de endte opp med den innstillingen de har om at det er dem mot resten av verden. Hamas er ikke noen reell forhandlingspart.

Men det er for det første noe med nivået på gjengjeldelsene og hvordan de behandler sivile palestinere, og ikke minst driver de jo aktiv okkupasjon. Jeg støtter Israels rett til å eksistere og forsvare seg, men ikke ekspandere.
Sist endret av *pi; 13. mai 2021 kl. 10:15.