View Single Post
Fuckdet
Trådstarter
145
Sitat av Intensity Vis innlegg
Fremsto for meg som om spørsmålet stilt kanskje hadde rot i at du hadde utforsket buddhisme og at du refererte til buddhismen. Fikk et inntrykk av at du hadde fanget interesse i buddhismen, men misforstått hva det innebærer. Det fremsto som om du i din buddhistiske tankegang hadde reflektert over dette for også stille spørsmålet.
Når du "forklarer" hva buddhismen er som om det er opphavet til dine tanker må jeg få rette litt. Når du velger å forklare hva buddhisme handler om og ikke treffer helt må jeg få kommentere
Meditasjon som du praktiserer er ikke det samme som å følge en åndelig tradisjon.
Ville bare poengtere det at dine syn og meninger ikke nødvendigvis har noe å gjøre med hva buddhismen faktisk handler om som du gir utrykk for. En dypere forståelse har du kanskje ikke oppnådd, bare spørsmål ingen svar.

Men fremdeles virker det som om du har interesse for mye av hva det omhandler og om du har det så vil jeg gjerne dele tanker eller meninger, diskutere vidre

håper ikke du følte deg angrepet eller noe følte bare at buddhismen ble feilaktig fremstilt, etter min mening vel og merke.
Vis hele sitatet...
Neida ingen sure miner fra min side. Er bare at selve innlegget sporet litt av mtp på hva det egentlig omhandler. Korrekt, jeg har en personlig interesse av buddhismen og selvfølgelig er det sikkert mer jeg kunne tatt med av min vurdering. Men det er ikke viktig, siden det er ikke derfor jeg lagde tråden som har et desto større fokus på et annet tema. Ønsker du å debattere rundt Buddhismen så lag en egen tråd for det, så diskuterer jeg gjerne.
Sist endret av makkamysen; 12. mai 2021 kl. 22:19.