View Single Post
Sitat av itori123 Vis innlegg
Maskinlæring har alltid vært interessant, spessielt med tanke på grafikk og bildebehandling. Det er også her det tilsynelatende er flest anvendelser. Gameengine er en stor simulator, og ligger et stykke bak i teknologi som blir brukt med tanke på HPC. Dvs at teknologien i game engine ofte kan forbedres, når maskinvaren tillater det. Egentlig ønsker en å ta i bruk Nvidia optixX, men det tar nok litt tid før en når slikt.

Maskinlæring kan også være å forutsi ting, og sjekke om det opp mot innebyge tester. Er nesten som optimistisk låsing i trådprogrammering. Dvs en forutsir og sjekker det opp imot tester for å se om en sitter med noe som er noelunde ok. Målet her er at programvaren bygger opp statistikk og gjør gode statistiske avgjørelser med tanke på å forutsi. Både lyssimulering, bilde enhancement, spill logikk, vann simulering, gress simulering ...etc kan nyte godt av dette. En kan til og med gjøre beregninger på forhånd basert på hvor en forventer personen skal gå. Dette er noe som er ønskelig å få inn i game engine, siden en ikke ønsker at spill utviklere skal gå rundt å tenke på slikt.

Ser nå at Unreal enginee er gratis nå^^
Finne fortsatt ikke hvor det står at unity ikke er dyrt da, men vi er jo i Norge.

Er klar over det med open source, men slikt er ikke av så god kvalitet føler jeg. En ønsker kanskje en mer organisert gjeng med stål kompetanse innen concurrent, parallell programmering, og maskinlæring på dette. Tipper mye av algoritmene som faktisk brukes, som er parallellisert, tar i bruk noe intern researxh.

Virker som at flere opensource er nesten som leketøy, men jeg har ikke sett så mye på det, så skal ikke helt uttale meg.

Tenker ikke det burde være gratis, men noe en kan søke om å få gratis hvis en er et Norsk selskap. I Norge burde en få et slikt konkurranse fortrinn, tilsvarende selskaper i utlandet.
Vis hele sitatet...
Her var det mye tekst uten innhold.

https://store.unity.com/compare-plans

En kan til og med gjøre beregninger på forhånd basert på hvor en forventer personen skal gå. Dette er noe som er ønskelig å få inn i game engine, siden en ikke ønsker at spill utviklere skal gå rundt å tenke på slikt.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår egentlig ikke hva du mener her. I Unity kan du benytte C# og skrive så mange algoritmer du bare vil. Ønsker du egentlig et klikk-og-dra konsept?
Og hvordan definerer du en spillutvikler? Jeg vil jo si at det du nevner her er blant hovedoppgavene til en utvikler, men de som jobber med animasjon eller grafisk design rører sjeldent dette.

En av ulempene jeg ser med at "alle" bruker samme spillmotor og samme (ofte gratis) assets er at mange spill ligner veldig på hverandre, men det er helt opp til spillutviklerne hvor de legger hovedfokuset sitt.

Kombinerer du unity eller unreal og blender (som alle har gratis versjoner) så har du i praksis alt du behøver for å kunne lage ganske kule spill.