View Single Post
Sitat av TheAdministrato Vis innlegg
Problemet er at politiet mistenkter allerede at du har gjort lovbruddet. De håper at du har gjort lovbruddet og at du vil forklare deg. Derfor er det ikke noe vits å forklare seg uansett om du er skyldig eller ikke. Anbefaler uansett å snakke med en advokat om det.


Anbefaler å se på youtube vidoen her av en advokat ifra Canada om hvordan man skal overleve avhør
https://www.youtube.com/watch?v=60EgjgKlgXM
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen vits å forklare seg fordi politiet tror og håper du har gjort lovbruddet? Baserer du anbefalingen på det? Forstår ikke helt sammenhengen.

Nei jeg trenger ikke å bli lært å overleve et avhør, jeg har vært i flere titalls av de med årenes løp, så jeg har funnet min egen strategi.

Om du mener du har en kapasitet, en evne som gjør at du ved å spille kortene dine riktig, kan få henlagt en sak som ved dom kan resultere i fengsel - Hadde du ikke brukt den? Hvis du tenker at «dette er jeg lur nok til å lure meg unna», hadde du ikke prøvd?

Og når du nekter å forklare deg, hva tenker du skjer videre da? Tenker du at du blir en mindre interessant person for Politiet, og at de nå legger fra seg saken? Sett at det handler om grov narkotika.

Sitat av Izeeyou Vis innlegg
Det er ikke noen vits å forklare seg fordi politiet tror og håper du har gjort lovbruddet? Baserer du anbefalingen på det? Forstår ikke helt sammenhengen.

Nei jeg trenger ikke å bli lært å overleve et avhør, jeg har vært i flere titalls av de med årenes løp, så jeg har funnet min egen strategi.

Om du mener du har en kapasitet, en evne som gjør at du ved å spille kortene dine riktig, kan få henlagt en sak som ved dom kan resultere i fengsel - Hadde du ikke brukt den? Hvis du tenker at «dette er jeg lur nok til å lure meg unna», hadde du ikke prøvd?

Og når du nekter å forklare deg, hva tenker du skjer videre da? Tenker du at du blir en mindre interessant person for Politiet, og at de nå legger fra seg saken? Sett at det handler om grov narkotika.
Vis hele sitatet...
Edit: Mente grov kriminalitet, ikke grov narkotika.

Sitat av TheAdministrato Vis innlegg
Jeg må påpeke igjen at du er IKKE pliktig til å forklare deg! Det anbefales at du forholder deg taus medegang du går inn døra. Du er likevel pliktig til å oppgi navn, adresse og fødselsdato men ikke noe mer!
Vis hele sitatet...
Vil bare skyte inn at man også er pålagt å oppgi stilling når politiet ber om det. Hva du jobber med altså
Sist endret av Izeeyou; 1. april 2021 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.