View Single Post
Om du overreagerte? Vel fyren tafset og klådde på brystene til en dame helt random. Han gikk langt over streken, ingen tvil om det. Så jeg forstår godt at du ble forbannet og klinket han ned. Men det blir jo et spørsmål her om når du burde stoppet. Slått han ned. Kanskje kjeftet kraftig på fyren, og i samsvar med de som holdt festen sørget for at han ble kastet og sendt hjem. Kanskje en bedre løsning?

At dere tok dette videre ut i skogen vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Fyren var drittsekk, men du hadde jo alt markert at han oppførte seg som en tulling og hadde på en måte alt tatt igjen da du slo ham ned. Jeg skal ikke dømme deg for at du ga ham en runde til, for jeg var ikke oppe i situasjonen og jeg så heller ikke åssen dama di reagerte. Men jeg tenker vel at du kanskje dro den litt langt da du dro til skogs.

Så til de som mener vold ikke løser noen ting. Mulig dere har rett. Men kroppskrenkelser er alvorlig, og det er egentlig ingen unnskyldning at fyren var full. Nå fikk han en kraftig lærepenge så kanskje det synker inn. Ja jeg må si meg enig i at det alltid er en viss risiko med å slå ned andre, det kan ende i dødsfall. Denne gangen døde ingen. Kunne dette vært løst helt uten vold? Ja det kunne nok det, kjeftet opp fyren og fått ham kastet ut fra festen feks. Er ingen voldelig fyr og stort sett tenker jeg at vold ikke er løsningen. Men ufin tafsing og kroppskrenkelser er alvorlig, folk kan få problemer av sånt i ettertid. Kanskje spesielt om de har med seg traumer fra før. Eller har vært utsatt for sånt mange ganger tidligere. Det er helt ok å si ifra, selv med store bokstaver. Slikt er ikke greit. Det er seksuell trakassering.

Det høres kanskje ut for noen som at det blir en overreaksjon på at noen grabber et par never kvinnebryst. Men det handler jo også om at idioten som tafser bryter en veldig godt definert intim sfære som jeg tror egentlig alle sammen er veldig klar over og forstår. Men noen velger likevel å invadere andre mennesker sfære. Om ingen sier fra, blir hissig hvor ender det da? Kanskje folk som står å ser på humrer litt, ler litt og synes det er morsomt? Eller kanskje tafse jævelen eskalerer og gjør grovere overtramp senere eller mot andre? Denne gangen grabba fyren tits mens andre så på. Hva gjør fyren om han kommer inn på et soverom hvor en festdeltaker har sovnet? Om ingen har lært fyren om grenser og hva som er greit og ugreit så fikk tasferen en temmelig grundig påminnelse om hva er er uttafor. Kanskje lærte han noe?
Sist endret av _abc_; 12. november 2020 kl. 20:58.