View Single Post
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hei vidarlo! jeg ble nysgjerrig, og kunne tenkt meg at du (og et par andre i denne tråden kanskje?) er den rette til å spørre.

Hva om kjøper bare ønsker å høre hva som er mulig av tilbud, og dermed legger inn bud på flere telefoner samtidig på samme måte som i hovedinnlegget, for så å vurdere i etterkant hvilket tilbud som er best? Blir ikke det isåfall feil å gjøre det på den måten? Hva tenker du?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke vidarlo (vi har dessverre bare én av dem her på bruket), men har kompetanse innen avtalerett og kjøpsrett, så kan nok svare greit likevel. Det er jo ikke feil hvis du er beredt på å gjennomføre kjøpet for alle telefonene du byr på, men hvis ikke ville jeg holdt igjen her.

En mulighet kunne jo være å spørre selgerne om å gi et tilbud heller enn å se om de aksepterer et bud fra deg, da kan du velge mellom de ulike tilbyderne når du har fått oversikt over dem. Dette er i bunn og grunn å gjennomføre en slags anbudskonkurranse.

En annen mulighet er å understreke når du gir budet at det ikke er bindende. Da er det ikke i realiteten et bud, men en markedsundersøkelse eller noe lignende.