View Single Post
Prinsipper er en fin ting, bare en ikke lar prinsippene komme i veien for pragmatiske løsninger. En pragmatisk løsning vinner over prestisje eller "å ha rett" i de fleste tilfeller i min verden.

Om jeg var i din situasjon hadde jeg nok bare antatt at kjøper trakk seg og gjort det jeg måtte for å få solgt til andre. Justere pris, annonsere på andre plattformer feks salggrupper på face eller nevne at du har en ekstra mobil du ønsker å selge til venner og bekjente. For all del - du kan få rett frem i tid om du orker å forfølge saken. Da kan du klappe deg selv på skulderen og tenke at du er prinsippfast. Men ser du på antall timer og hvor mye krefter du har brukt for å komme dit så er den seieren kanskje ikke verdt prisen likevel?

vidarlo, en annen ting som nok fort kan bli et moment er alder på motpart. Er det feks en på 18 som tviholder på at han trodde de forhandlet og ikke sluttførte avtalen kan det hende saken går i motpartens favør. Eller ikke. Og det blir jo problemet. Utfallet er ikke likefremt og gitt.

Ts, du finner nok ut av det hva som er rett for deg. Du har en sak, bare at utfallet av saken er ukjent. Og selv om du får medhold er det ikke sikkert at det det finnes midler til å dekke et evt. tap. Så du kan vinne prinsipielt men tape i praksis om motpart er en fattigfant.